היועצת החינוכית מייצגת את תחום בריאות הנפש במערכת, ואמונה על תהליכים התפתחותיים של הפרט והארגון.
היועצת בבית הספר אחראית לקידום תהליכים רגשיים, חברתיים ופדגוגיים ויחד עם רכזת השכבה , אחראית על הובלת השכבה
יועצת שכבה ז': איריס הרשקוביץ
יועצת שכבה ח': איריס עובד
יועצת שכבה ט': רונית ויזנטל
מתפקידי היועצת:
- לפתח תהליך ייעוצי שבו יגיע הפרט להכרת עצמו והכרת יכולותיו, נטיותיו ושאיפותיו מתוך שליטה וניווט עצמי.
- לפתח מודעות של המערכת החינוכית לצורכי הפרט, תוך רגישות והתייחסות אל השונות באוכלוסיית התלמידים והמורים, באמצעות יצירת תנאים המאפשרים ביטוי ייחודי (אותנטי).
- לסייע לצוות החינוכי בבית הספר לקדם סביבה חברתית-לימודית מיטבית, המקדמת צמיחה רגשית – תוך אישית ובין אישית,המעניקה תחושת ביטחון, שייכות ומסוגלות ומפתחת אוטונומיה בקרב תלמידם, מורים והורים.
- לסייע בפיתוח התלמיד כלומד עצמאי הלוקח אחריות על למידתו, תוך הגברת מודעות בצוות ההוראה לתהליכי הלמידה שלו ושל תלמידיו.
- לפתח כישורי חוסן (resillency) של פרט ומערכת להתמודד עם תהליכים התפתחותיים ומשברים בלתי צפויים. וכן עם מצבי לחץ ומשבר המהווים חלק ממהלך החיים.
- לפתח ולטפח כישורים חיוניים, אשר יעניקו כלים ויכולת התמודדות פעילה עם מצבי חיים מגוונים מעולמו של התלמיד לקראת צמיחה אישית ואורח חיים משמעותי בעתיד ("כישורי חיים" ו"אינטליגנציה רגשית").
- לפתח מודעות, רגישות, אמפתיה ואחריות לזולת, תוך הדגשת ערך התרומה והנתינה.
- לסייע בפיתוח קשר של מעורבות ושיתוף פעולה בין הורים ובית הספר, כיסוד לאקלים מיטבי.