תיאור כללי של המקצוע

ידע והבנה במחשבים והשימושים בתחומים השונים הם חלק בלתי נפרד מההשכלה המודרנית שיש להקנות כיום לתלמידים. לימודי מדעי המחשב מאפשרים חשיפה לתחום דעת מדעי, תשתיתי, שעקרונותיו מאופיינים בחשיבה וראיה אלגוריתמית. מכיוון שהלימודים בגיל ההתבגרות מהווים בסיס לעיצוב תבניות חשיבה בסיסיות חשוב להציע לתלמידים אפשרות זו במסגרת לימודי חטיבת הביניים.

מטרות

להקנות לתלמידים אשנב לתחום הדעת המכונה "מדעי המחשב" ולמושגים בסיסיים בתחום החיוניים לאדם במאה ה-21. הקניית הרגלי עצוב ותכנון, משמעת עצמית, בדיקה עצמית, כישורי הפשטה, וחשיבה מודולאריתיצירת תשתית לבחירה מושכלת של התמחות במדעי המחשב והנדסת תוכנה בתיכון.

תחומי לימוד

שכבה ז'

לימוד עקרונות מדעי המחשב דרך תוכנת  Scratch – סביבת פיתוח תכנה ידידותית המאפשרת פיתוח של אנימציות, משחקים ולומדות משולבי מדיה.

שכבה ח'

לימוד יסודות כתיבת קוד לפיתוח אתרי אינטרנט, שימוש בשפת HTML, CSS

שכבה ט'

לימוד עקרונות מדעי המחשב דרך תוכנת  Python– סביבת פיתוח תכנה פשוטה ומובנית, נוחה לקריאה ולתחזוקה. Python נחשבת היום לאחת מהשפות המובילות. בין היתר משמשת שפה זו בתחום הסייבר.

*  לכיתות נחשון ומדעיות קיימת תכנית לימודים שונה

דרכי הערכה

25% תרגילי הגשה

25% מבדק הערכה חלופית / מבחן

35% פרויקט גמר

15% הערכת מורה

הגדרות כלליות כניסה למערכת
שינוי גודל גופנים
ניגודיות