מסד נחשון

תכנית מסד נחשון היא תכנית לפיתוח וטיפוח נוער מוכשר וערכי ליצירת פוטנציאל לעתודת מנהיגות מובילה למדינת ישראל. דמות בוגר נחשון: בעל פוטנציאל מעולה למצוינות מקצועית במגוון כיווני התפתחות, אדם סקרן וחוקר, הנסמך על חשיבה מדעית, יכולות אישיות ותובנות חברתיות, על-מנת להיות פרט תורם ומוביל בעם, במדינה ובחברה. המטרה היא שבוגר נחשון יתנהל על פי בסיס ערכי מוצק ויהיה מחויב  לקיומה ולקידומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית מתקדמת. 

תכנית הלימודים של כיתת נחשון כוללת יום לימוד שבועי, שבו הילדים מעמיקים בעיקרי תכנית מסד נחשון, רוכשים מיומנויות מקיפות ומגוונות, ומשתתפים בסדנאות, סיורים וימי עיון. הגישה הפדגוגית המנחה בימי נחשון היא" למידה מבוססת פרויקטים" (PBL), שבה התלמידים לומדים בקבוצות וחוקרים את בסיסי הכוח של תכנית נחשון באופן עצמאי ואקטיבי. פיתוח התלמידים נעשה במקביל בשלושה בסיסי כוח: השכלתי, אישיותי וערכי. 

בסיס כוח השכלתי –

1. אפיק ישראל: העמקת הידע בתולדות העם היהודי ובתולדות מדינת-ישראל.  

2.  אפיק מדעי: פיתוח החשיבה המדעית כתשתית מחשבתית התורמת ונחוצה לכל כיוון עתידי. 

בסיס כוח אישיותי – 

עיסוק בפן התוך אישי: חוזקות וחולשות ,פיתוח המודעות ,הזהות וההנעה העצמית. 

מיומנויות מרכזיות – דגש על עבודת צוות, תהליך ביצוע משימה, מתן וקבלת משוב. 

כישורי שפה – פיתוח מיומנויות שפתיות מצוינות ,מתן דגש ליכולת עמידה מול קהל.

בסיס כוח ערכי:  פיתוח בוגר בעל בסיס ערכי מוצק ומחויב ,בעל רצון לתרום לקהילה ולחברה הישראלית.

 

 

כיתה מדעית-טכנולוגית

 מטרות התכנית – טיפוח דור צעיר של מדענים, מנהיגים שיובילו ויפעלו להתמודדות עם אתגרי השעה, כדי לשנות ולעצב את עתידם ולקדם חיים ברי קיימא. פיתוח פתרונות טכנולוגיים, מדעיים, כלכליים וחברתיים לסוגיות מפתח במשבר האקלים. הגברת המודעות וביסוס ידע בתחומי הקיימות. טיפוח אחריות בקרב בני הנוער לעתידם.

התוכנית על-פיה תפעל הכיתה משלבת ידע, מיומנויות וערכים. 

ידע: לימודי העשרה בתחומי המדעים והמתמטיקה, מדעי המחשב ולימודי קיימות לאור 17 יעדי הקיימות של האו"ם. הלימודים כוללים שילוב של תכניות בינלאומיות, לימודים עיוניים התנסויות וסדנאות.

מיומנויות: פיתוח אוריינות מדעית, אוריינות אקלימית  ואוריינות פיתוח בר קיימא – אלה מהמיומנויות הנדרשות מבוגר מערכת החינוך על-פי ה- OECD 2030, טיפוח כישורי מנהיגות.מיומנויות חקר ופתרון בעיות, מסוגלות אישית, כלים לחשיבה ביקורתית ושימוש נרחב בשפה האנגלית.

ערכים: מוטיבציה למעורבות ולאחריות חברתית ואזרחית, אקטיביזם וצדק חברתי, עבודת צוות ושיתופי פעולה בין אישיים, קהילתיים ובינלאומיים. יצירתיות, יזמות.

שיתופי הפעולה יובילו לשיח רב תרבותי ורצון ושאיפה לעשות הבדל. 

במסגרת הפעילות נקים כיפה גאודזית ונרכוש תחנה מטאורולוגית, הילדים ילמדו להפעילה ולהעביר את הנתונים לנאס"א במסגרת תכנית גלוב בה נשתתף. *נכון לעכשיו התכנית נמצאת בשלב המיון השני (לאחר ראיון) בקרן לעידוד יוזמות חינוכיות.

 

כיתת ספורט

כחלק של תהליך החינוכי הכללי המטרה לפתח ולטפח את כשריו הגופניים של התלמיד, כדי לשפר את בריאותו ולעצב את אישיותו והתנהגותו החברתית וכדי להכשירו לבצע את תפקידיו בחברה הישראלית, בלימודים בצבא, בעבודה ובשעות הפנאי.

מטרת החינוך הגופני כחלק של תהליך החינוכי הכללי היא לפתח ולטפח את כשריו הגופניים של התלמיד, כדי לשפר את בריאותו ולעצב את אישיותו והתנהגותו החברתית וכדי להכשירו לבצע את תפקידיו בחברה הישראלית, בלימודים בצבא, בעבודה ובשעות הפנאי. תלמידי כיתת הספורט מקבלים בנוסף לשעתיים השבועיות, שלוש שעות נוספות, שעה עיונית, פעילות מעשית בחדר כושר ובבריכת שחייה, העשרה בימי שיא המתקיימים בביהס ומחוצה לו. הבנים והבנות השנה יקבלו העשרה ברב ענפי הספורט לשיפור הכושר הגופני. העשרה הכוללת את הנושאים הבאים: הכרות מעשית עם חדר כושר, כללי בטיחות בחדר כושר, פעילות גופנית והיבטים בריאותיים, עקרונות האימון הגופני, עקרונות החימום, תורת הכושר הגופני ומושגי יסוד, מבוא ומושגי יסוד בתזונה.

 

 

הגדרות כלליות כניסה למערכת