תכנית אקלים

"דברו איתנו ולא עלינו" – מצגת אסיפת הורים פתיחת שנה

בשנת הלימודים תשע"ח ניתן את הדעת אודות 5 מנופים (אבני דרך):  מסוגלות, יחסי קרבה אכפתיות, משוב מקדם למידה, תקשורת מכבדת, שייכות.

מודל מגן

מרחב לדיאלוג

הכלי המרכזי של המורה הוא הדיאלוג עם התלמיד. ההתמודדות והמאמץ ליצירת קשר אישי, יוביל את המורה לחשוף מתוך כך את כוחותיו ואת כישוריו, שלו ושל התלמיד. שיח משמעותי מורה – תלמיד הוא המפתח למיצוי יכולות, לתחושת מסוגלות ושייכות הן של המורה והן של התלמיד. הקשר נוצר בערוצים שונים: ערוץ קוגניטיבי רגשי או ערכי, באופן פורמלי או בלתי פורמלי.

גבולות

גבולות הם מרכיב חשוב והכרחי להתפתחות בריאה של ילדים. הצבת גבולות שומרת מפני פגיעה פיסית, אך תפקיד חשוב לא פחות: הגבולות מאפשרים לילד לפתח אישיות בריאה.  ניתן לדמות את נפשו של הילד לפאזל בעל מיליוני חלקים, את חלקם הוא מביא לעולם ואת חלקם הוא רוכש. משימת העל בהתפתחות היא לחבר בין כל חלקי הפאזל וליצור תמונה ייחודית ובעלת משמעות, הרי היא האישיות.  הצבת גבולות מספקת לילד את המסגרת לאותו הפאזל ומסייעת לו לבצע ולהשלים את המשימה.

נוכחות פיסית רגשית וערכית

נוכחות מורית היא נוכחות כסמכות, תוך הפגנת דאגה והשגחה. אחד המרכיבים של נוכחות פיסית היא השגחה, המחקר מוכיח כי השגחה היא גורם מכריע בצמצום פעולות סיכון של ילדים ונוער. מרכיב חשוב בנוכחות הוא המרכיב הרגשי המבוסס על קרבה ודיאלוג בין מורה לתלמיד.

מתוך – התכנית המערכתית לקידום אקלים בטוח, תכנית התערבות ע"פ מודל מ.ג.ן.

 

הכשרת מורים – "תכנית מיטיב" הבינתחומי הרצליה:

תכנית התערבות חינוכית דו שנתית – תהליך הכשרה לצוות מחנכים ונציגים מצוות מקצועי במשך כ- 60 שעות. המחנכים יוכשרו להעביר תכנית בתחום הפסיכולוגיה החינוכית כחלק אינטגרלי מתרבות הארגונית של בית הספר. תכנית ההתערבות מתבססת על  שלושה מרכיבי יסוד: אושר, מוסריות והצלחה. על מנת ליישם רעיונות אלו גובשו שמונה מחוללי שינוי: זיהוי והצבת מטרות ,טיפוח רגשות חיוביים, זיהוי וטיפוח חוזקות, טיפוח עמידות, שמירה על בריאות פיזית, חיזוק מערכות יחסים, ביצוע מעשים של נתינה והתנהגות מוסרית.

טיפוח שיח ומנהיגות פדגוגית 

תכנית זו נועדה לקדם למידה מקצועית של מורים באמצעות שיח פדגוגי במטרה לשפר דרכי הוראה ולמידה בבית הספר כדי לטפח אקלים לצד פדגוגיה יש להפוך את ההוראה לפומבית – פתיחת דלת הכיתה, לפתח תרבות צוותית ומנהיגות. התכנית תתקיים בשני צוותים דיסציפלינריים- מתמטיקה ומדעים וצוות גנרי – מורים בסטאז'.

מורה מלווה כיתה

לכל כיתה יתלווה מורה מקצועי – שיבוץ המורים המקצועיים יופץ בתחילת שנה. המורה המלווה ינהל מול הכיתה אותה הוא מלווה שעה פרטנית אחת שתהייה שעה של דיאלוג. בנוסף יוגדרו תפקידיו של המורה המלווה בישיבת צוות ניהול ראשונה.

סביבה לימודית מגוונת

מחזון בית הספר "מצוינות דרך ערכים" נבחר ערך מוביל שיוצג דרך משפט השראה, תמונה, סמל, מטאפורה. התלמידים ילמדו לפי מערכת שעות ובכל אחת מהכיתות נלמד תחום דעת.

 תכנית בית ספרית – שעות מחנך

שבוע חדש – בכל יום ראשון שעה ראשונה כל מחנך ייפגש עם תלמידי הכיתה

שעות מחנך – המחנכים יעבירו את הכלים שנלמדו בהכשרה "פסיכולוגיה חיובית" בכיתות החינוך.

דיאלוג אישי/ דיאלוג קבוצתי/ יש עם מי לדבר עם מנהלת ביה"ס ויועצת.

"דלת פתוחה"

פרויקט התנדבותי שנולד ע"י הנהגת ההורים וצוות בית הספר במסגרתו ההורים יעבירו הרצאות מגוונות במסגרת הנושא השנתי 70 שנה למדינת ישראל.

אני והקהילה

כחלק מתחושת השייכות נטפח השנה את מעגל הקהילה, כל כיתה תצטרך לבנות תכנית "התערבות אישית" שבה התלמידים יתרמו למען הקהילה הישובית.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות