דבר המנהלת

דבר המנהלת 

מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאותבמחשבה ובמעשהועם זאת רואים בשירות למען הכלל את משימת חייהם העיקרית” – אלברט איינשטיין
שנת הלימודים תשע"ח נפתחת בחגיגיות רבה. שנת הלימודים הנוכחית מתחילה בדיוק מהנקודה בה סיימנו את שנת הלימודים תשע"ז.
בתי ספר טובים מצטיינים בהישגיות, חדשנות, יצירתיות, בפעילות מאומצת לצמצום פערים, בקידום תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, בפיתוח מושׂכּל של צוות המורים ושל סביבת לימודים אסתטית, חמה ותומכת; בטיפוח אווירת חינוך מרשימה השׂמה דגש על היעדר אלימות, על כבוד הדדי ועל דרך ארץ; בחינוך לערכים, למורשת, לסובלנות ולדו קיום ובהדגשת חשיבותה של המעורבות בחיי הקהילה ובקירוב ובשילוב ההורים והקהילה במעשׂה החינוכי ועוד.

וכאן אנחנו שואפים להיות.
ניתוח המציאות שבה אנו חיים מחייב אותנו לעצב מחדש בכל פרק זמן את יסודות הסביבה החינוכית כך שתתאים לדפוסים ולאתגרים של מציאות משתנה. הסביבה החינוכית צריכה להיות נמל הבית המוציא את תלמידיו מצוידים כראוי למסע חיים של חקר ולמידה.

אין ספק שהפעילות הענפה שלנו צריכה להמשיך ולטפח דורות של תלמידים החותרים למצוינות כדרך חיים שיצמיחו את מנהיגי הדור הבא.

האחריות שלנו הלאה היא לשגרר ולהפיץ את הידע ולהוות דגל ומודל לבתי ספר אחרים.

"מנהיג טוב מבין שהבלתי אפשרי, אינו אלא, מה שעוד לא ניסית. המנהיגות אינה קשורה לעמדה, אלא לעשיה ולהנהיג פרושו להיות מקור השראה, להמריץ ולהשפיע."

עלינו להתבונן סביבנו ולחפש את הפסגה. תפקידנו כצוות חינוכי הוא להמשיך ולנגן את המנגינה. להמשיך לחשוב ולעשות על מנת להפוך את המוסד החינוכי למקום שטוב להיות בו, מקום מאיר פנים.

בהשקפת עולמי כאדם המוביל חינוך אני מאמינה במפגש האישי – מפגש היוצק תשתית לכבוד הדדי. התלמיד פוגש אדם שיושב מולו ומקשיב, הוא מסתכל על המורה כשם שהמורה מסתכל/ת עליו – מקרוב. המטרה היא שהמורה לא רק ילמד, אלא יוכל להיות חונך רגשי וערכי.
בשנת הלימודים תשע"ח, אחת המשימות החשובות ביותר שלנו היא לדאוג לאקלים חינוכי מיטבי בקרב התלמידים והמורים. בבסיס תפיסת האקלים עומד ערך כבוד האדם וזכותו של כל אחד ליחס הוגן. השנה נתמקד במיוחד בחמישה מרכיבים (מנופים) של האקלים: יחסי קרבה ואכפתיות, תחושת מסוגלות, משוב מקדם למידה, תקשורת מכבדת, שייכות.

צוות בית הספר ילווה בהדרכה של מרכז מיטיב, המרכז הבינתחומי בהרצליה – לפסיכולוגיה חיובית.

אני מאמינה, כי הצלחת התלמידים היא תוצר של דיאלוג משמעותי בין מורה לתלמיד, בין הורה למורה ובין מורה למורה. דיאלוג המבוסס על תרבות של שירות איכותי לקהילת בית הספר ומושתת על ערכים של כבוד הדדי, אהבה, נתינה, סובלנות ומצוינות. בעיני, חינוך טוב הינו חינוך המבוסס על למידה מהצלחות.
כצוות חינוכי, עלינו לפעול באופן מכבד, מאמין ותומך בכל אחד מתלמידנו באופן אישי. כצוות חינוכי עלינו לקדם, ללמד, לחנך את תלמידנו "בגובה העיניים" ולהכין אותם לחברת המחר.

עיצוב אקלים חינוכי מיטבי מהווה עבורי אבן דרך להצלחה לקידום הישגים לימודיים, שכן, בסביבה מוגנת ומאתגרת, כל תלמיד יוכל לממש את יכולותיו וכישרונותיו ולצמוח לאדם חושב, יוצר, בעל אמות מידה מוסריות וערכיות, בעל יכולת למידה וכישורים בינאישיים מפותחים ולהיות אדם התורם לחברה. מהלך חינוכי זה יושתת על תפיסה חברתית המאמינה בשיח משותף ובמעורבות של הורי התלמידים בהוויה ובתרבות הבית ספרית.

שתהייה לכולנו שנה של עשייה באקלים מיטבי
שלכם,

אביבית קליין – מנהלת ביה"ס.

 

שינוי גודל גופנים
ניגודיות