Menu

דבר המנהלת 

הורים ותלמידים שלום רב,

פנינו לאן?

זה עולם אחר…….

ערכים, הרגלים ותפיסות חדשות שינו את האופן שבו העולם שלנו מתנהל. מעולם לא היו שינויי תרבות מהירים כ”כ כמו בעשורים האחרונים.
ואנחנו שואלים את עצמנו – איך אנחנו עושים שינוי תוך כדי תנועה?!

איך אנחנו יוצרים הלימה בין מתווה החידושים לבין הפרקטיקה בכיתה?, איך אנחנו לוקחים בחשבון את סדרי העדיפויות של אנשי השטח ובצורכיהם?; מעט החידושים שהצליחו היו חידושים שאפשרו למשתמשים להתאים אותם לצרכים המקומיים, איך אנחנו לוקחים בחשבון את עניין המשמעת בכיתה?, הדרישות הכרוכות בהוראה יום-יומית והמבנה הארגוני של בית הספר?

מעשה ההוראה הוא בעיני רבים "מה שמורים עושים", אך לפי הגדרתנו זהו מכלול אינטראקציות בין מורים, תלמידים ותוכן, המתקיימות בסביבות שונות. האינטראקציות האלה מתרחשות בכל מיני נסיבות מגוונות מאוד, כגון למידה מרחוק, קבוצות קטנות בכיתות, קבוצות לא פורמליות, תרגולים והרצאות בקבוצות גדולות. לפיכך, לא מורים לחוד, תלמידים לחוד או תוכן לחוד הם שיוצרים את מעשה ההוראה והלמידה, אלא האינטראקציות ביניהם והשאלה שלנו איך יוצרים את האינטראקציה הזו…

מרחבי m-21 שנבנו בביה"ס מאפשרים למידה אחרת, והנה השנה נפתח מרחב לימודי נוסף דומה.

אנו מאמינים בזיקה ההדדית בין אקלים חינוכי מיטבי, חינוך לערכים והישגים לימודיים. פעלנו ונמשיך לפעול כדי שכל תלמיד ימצה את יכולותיו וכישוריו, יקבל יכולת לביטוי אישי ויגיע למצוינות אישית, לימודית וחברתית, כל זאת ממקום של תחושת מוגנות וכבוד אל הילדים באשר הם, חזקותיהם וצורכיהם.

צוות המורים נמצא בתנועה מתמדת שבין ההוראה המסורתית להוראה החדשנית ובמהלך השנה הנוכחית שמנו לנו למטרה לעשות שינוי – ושינוי דורש אומץ, הכשרה – אבל פנינו לשם.

בשנת הלימודים תש"פ שמנו לנו למטרה להמשיך לפתח ולטפח למידה, המטרה היא לתת מענה למגוון התלמידים, המיומנויות, התכנים, דרכי ההוראה – למידה – הערכה וכלים ברוח המאה ה- 21.  להובלת התהליך אנחנו צריכים את המורים הטובים ביותר שהם המשאב האנושי שלנו, גאה לומר שגם כאן אנחנו עושים דרך, וזכינו השנה בפרס "קליטה מיטבית" פרס המעיד על קליטה של מורים מהשורה הראשונה.

על מנת למצות פוטנציאל תלמידים בתחומים שונים, יצאנו בשנת תשע"ח לדרך בפתיחת שתי כיתות ייעודיות – ספורט ומדעית בנוסף לכיתת נחשון הפועלת בביה"ס מזה מספר שנים.

בתשע"ט יצאנו לדרך בשכבות ז'-ח' עם תכנית המא"ה. התלמידים בחרו אשכול – מדע וטכנולוגיה, אומנויות וספורט, הומניסטיקה ולמדו בקמפוס אותו הם בחרו.
את התכנית לתש"פ בנינו על סמך משוב שהתלמידים מילאו.

בחטיבה פועלות ארבע קבוצות בתחום האומנויות: מוסיקה, מחול, אומנות פלסטית ותיאטרון במטרה לחזק תלמידים בעלי כישרונות אומנותיים.

בתש"פ תתווסף בשכבה ט' תכנית "ניצוצות", עמותת ניצוצות פועלת ליצור אצל התלמידים מוטיבציה פנימית ויכולת לאתר עבורם פעילויות משמעותיות (ניצוצות) ולהפוך את מימושן לחלק מרכזי מחייהם הצעירים והבוגרים. התלמידים נחשפים במסגרת בית הספר לעולמות שונים אליהם קרוב לוודאי לא היו נחשפים אחרת. התכנית מפגישה תלמידים עם הורים ובוגרים (מנחים) מתוך הקהילה ומחוצה לה בעלי "ניצוץ" בתחום ידע מסוים.

אנחנו קוראים לכם הורים יקרים, להצטרף לקבוצת הקהילה של ניצוצות, לבוא ולשתף תלמידים בניצוץ שלכם.

בשכבת כיתות ט' נמשיך עם תכנית "יזמותא" – תכנית המעודדת תלמידים ליוזמה / יצירתיות למען הקהילה.

שתהיה לנו שנה מוצלחת ופורייה,

אביבית קליין – מנהלת בית הספר

הגדרות כלליות כניסה למערכת