תיאור כללי של המקצוע

ידע והבנה במחשבים והשימושים בתחומים השונים הם חלק בלתי נפרד מההשכלה המודרנית שיש להקנות כיום לתלמידים. לימודי מדעי המחשב מאפשרים חשיפה לתחום דעת מדעי, תשתיתי, שעקרונותיו מאופיינים בחשיבה וראיה אלגוריתמית. מכיוון שהלימודים בגיל ההתבגרות מהווים בסיס לעיצוב תבניות חשיבה בסיסיות חשוב להציע לתלמידים אפשרות זו במסגרת לימודי חטיבת הביניים.

שיעורי מדעי המחשב הינם 2 ש"ש ומתקיימים לאורך מחצית אחת בשנה.

מטרות

להקנות לתלמידים אשנב לתחום הדעת המכונה "מדעי המחשב" ולמושגים בסיסיים בתחום החיוניים לאדם במאה ה-21. הקניית הרגלי עצוב ותכנון, משמעת עצמית, בדיקה עצמית, כישורי הפשטה, וחשיבה מודולארית. יצירת תשתית לבחירה מושכלת של התמחות במדעי המחשב והנדסת תוכנה בתיכון.

תחומי לימוד

שכבה ז'

לימוד עקרונות מדעי המחשב דרך בניית אתר אינטרנט (Html, CSS, Java Script) 

 *  בשנת הלימודים תשפ"ג מסלול זה יילמד אך ורק בכיתות נחשון ומדעית טכנולוגית

** ייתכנו שינויים בתוכנית הלימודים

שכבה ח' 

לימודי Python חלק א': בדגש על לוגיקה ובניית אלגוריתמים ויישומם בשפת תכנות Python.
מסלול זה מאפשר היכרות עם עולם התכנות ונותן יתרון משמעותי לתלמידים המתעניינים בלימודי מדעי המחשב בתיכון.

 *  לכיתות נחשון ומדעית טכנולוגית תיתכן תכנית לימודים שונה

שכבה ט'

בשנת הלימודים תשפ"ג יילמדו שני מסלולים (המשך לתלמידים שלמדו מדעי המחשב בשנה"ל תשפ"ב)

מסלול מדעי המחשב  בדגש על לוגיקה ובניית אלגוריתמים ויישומם בשפת תכנות Python חלק ב'. 
מסלול זה מאפשר היכרות עם עולם התכנות ונותן יתרון משמעותי לתלמידים המתעניינים בלימודי מדעי המחשב בתיכון.

מסלול ניהול ידע ומידע – במסלול זה נעסוק במושגים של שיתוף מידע, שימור וניהול ידע ומשמעותם, ונכיר כלים דיגיטליים שיסייעו לכך – חלק ב'.

 *  לכיתות נחשון ומדעית טכנולוגית תיתכן תכנית לימודים שונה

 

דרכי הערכה

45% מבדקי כיתה / תרגילי הגשה (עבודות כיתה)

35% הערכה חלופית (פרויקט מסכם)

20% הערכת מורה

הגדרות כלליות כניסה למערכת