מדעי המחשב

תיאור כללי של המקצוע

ידע והבנה במחשבים והשימושים בתחומים השונים הם חלק בלתי נפרד מההשכלה המודרנית שיש להקנות כיום לתלמידים. לימודי מדעי המחשב מאפשרים חשיפה לתחום דעת מדעי, תשתיתי, שעקרונותיו מאופיינים בחשיבה וראיה אלגוריתמית. מכיוון שהלימודים בגיל ההתבגרות מהווים בסיס לעיצוב תבניות חשיבה בסיסיות חשוב להציע לתלמידים אפשרות זו במסגרת לימודי חטיבת הביניים.

מטרות

להקנות לתלמידים אשנב לתחום הדעת המדעי המכונה "מדעי המחשב" ולמושגים בסיסיים בתחום החיוניים לאדם במאה ה-21. הקניית הרגלי עצוב ותכנון, משמעת עצמית, בדיקה עצמית, כישורי הפשטה, וחשיבה מודולאריתיצירת תשתית לבחירה מושכלת של התמחות במדעי המחשב והנדסת תוכנה בתיכון.

תחומי לימוד

שכבה ז'

הכרת יישומי רשת חדשניים, העמקת הידע בישומי ה– Office השונים, הכרות ושליטה בכלי Google.

שכבה ח'

לימוד עקרונות מדעי המחשב דרך תוכנת  Scratch – סביבת פיתוח תכנה ידידותית המאפשרת פיתוח של אנימציות, משחקים ולומדות משולבי מדיה.

שכבה ט'

לימוד יסודות העיצוב והאנימציה, חשיפה לשפה הקולנועית ולשפת התכנות action script .

דרכי הערכה

50% תרגילי הגשה

40% פרויקט גמר

10% הערכת מורה

שינוי גודל גופנים
ניגודיות